Als business analist werkt Norbert nauw samen met de afdeling omnichannel management van TUI. Hij helpt bij het ontsluiten van klantgegevens uit lokale systemen naar het omnichannelplatform. “TUI hecht veel waarde aan data. We stroomlijnen alle informatie over klanten naar de interface van het platform. Dat is een behoorlijke klus, want ieder land werkt met eigen systemen voor boekingen, klantgegevens en financiën. Bovendien heeft TUI veel verschillende reismerken, reisbureaus, hotels, resorts en luchtvaartmaatschappijen. Al die informatie moeten we ontsluiten, converteren naar het juiste formaat en beschikbaar maken in het platform. Zodat klantdata in één omgeving beschikbaar is en toegankelijk wordt voor medewerkers over de hele wereld. Ik beschrijf hoe we gegevens tussen twee systemen heen en weer sturen. Wat voor informatie van de klant moeten we delen? Waar zitten de verschillen in processen, systemen en data? Hoe lossen we dat op? Samen met het team van TUI geef ik invulling aan die uitdagende puzzel.”