Acorel
Gratis demo

Vergroot de waarde van marketing automation

18 januari 2023
Inschrijven

Het wordt steeds belangrijker voor organisaties om met behulp van digital marketing op ieder moment te voldoen aan de verwachtingen van de klant. Met marketing automation ben je in staat om marketingprocessen te automatiseren. Dit heeft een aantoonbaar effect op de bedrijfsresultaten, omdat marketing in staat is conversies te verbeteren wanneer je via het juiste kanaal de juiste boodschap bij een klant of prospect onder de aandacht brengt.

Marketing automation is meer dan het versturen van een nieuwsbrief. Alles draait erom dat je in-the-moment het contact opbouwt met je klant. Doe je dit zo gepersonaliseerd mogelijk, en via het gewenste kanaal van de klant (omni-channel), dan ga je merken dat conversies stijgen en dus digitaal verkeer toeneemt, leadgeneratie verbetert of online omzet stijgt doordat klanten vaker of meer gaan bestellen.

SAP Emarsys helpt organisaties om de digitale interacties met je klanten naar een hoger niveau te tillen. Door ingebouwde intelligentie en voorgedefinieerde tactieken, stelt het je in staat om conversie-verhogende campagnes in een handomdraai op te zetten. SAP Emarsys kan wellicht nog wat nieuw in de oren klinken, maar heeft al een behoorlijke track-record opgebouwd in de afgelopen jaren. En niet geheel onbelangrijk, het is ook een onderdeel van de SAP Customer Experience suite.

Graag nodigen wij jou uit op woensdagmiddag 18 januari tijdens ons event over de waarde van marketing automation! We hebben een inspirerend programma met interessante sprekers in diverse sessies, zodat we marketing automation vanuit meerdere perspectieven belichten. We hebben interactieve sessies met stellingen, presentaties én een aantal real-life demonstraties van SAP Emarsys. De agenda en de sprekers vind je verderop in deze pagina.

Laat jezelf inspireren in de wereld van marketing automation!

Wanneer?
Woensdag 18 januari 2023

Hoe laat?
Het evenement start om 14.00 uur en is rond 16.45 uur afgelopen. Inloop is mogelijk vanaf 13.30 uur. Na het evenement zijn er mogelijkheden voor netwerken tijdens een borrel.

Waar?
Dit is een fysiek evenement in de omgeving van Utrecht. De exacte locatie is afhankelijk van het aantal inschrijvingen en wordt (later) gecommuniceerd. Heb je jezelf al ingeschreven, dan houden wij jou per e-mail op de hoogte!

Sprekers

1516238380577

Cees Kardolus

Cees Kardolus, voormalig Vice President Marketing van SAP EMEA, helpt organisaties hun groeipotentieel te ontsluiten. Als onafhankelijk ‘business strategy coach’ ontrafelt hij complexiteit om doelgericht tot concrete optimalisaties te komen. Hij opereert altijd op het snijvlak van marketing, business development en sales.

Thijs den Dikken

Thijs den Dikken

Ik ben zowel bij Acorel als bij onze klanten bezig met marketing automation om resultaten te verbeteren. Ik geloof sterk in learning-by-doing om conversies te stimuleren.

maurits jan

Maurits-Jan Groen

Duurzame klantwaarde ontstaan doordat je structureel op de juiste plaats, op het juiste moment de juiste service kan leveren. Cloud technologie en AI maakt het mogelijk om dit op grote schaal 1:1 marketing te realiseren. Ik vind het geweldig om in mijn dagelijkse werk bij SAP en onze partners daarmee bezig te zijn!

Customer Experience,webinar,SAP,inspired in 90 minutes,sap cx,sap customer experience,emarsys,personalisatie,omni-channel

Marius van Ravenstein

Ik help onze klanten met het realiseren van waardevolle en persoonlijke contactmomenten met hun klanten, op het juiste moment via het juiste kanaal.

Customer Experience,webinar,SAP,inspired in 90 minutes,sap cx,sap customer experience,emarsys,personalisatie,omni-channel

Mark Kilsdonk

Ik adviseer en help onze klanten om marketing automation in combinatie met hun e-commerce kanaal op een slimme, gepersonaliseerde manier in te zetten.

Customer Experience,webinar,SAP,inspired in 90 minutes,sap cx,sap customer experience,emarsys,personalisatie,omni-channel

Maurice Rootjes

Vanuit mijn rol bij Acorel adviseer ik onze klanten bij het verbeteren van de klantbeleving met behulp van nieuwe producten en technologieën. Ik vind het uitdagend om het maximale rendement uit klantdata te halen door bijvoorbeeld marketing automation slim toe te passen.

sophie

Sophie Derksen

Ik adviseer en ondersteun klanten dagelijks op het gebied van marketingsystemen, van implementatie tot aan optimalisatie. Ik geloof erin dat het managen van customer journeys met behulp van marketing automations de uitkomst is voor het creëren van een optimale Customer Lifetime Value.

Agenda

14.10 – 14.30 uur

Maurits-Jan Groen (SAP) en Thijs den Dikken (Acorel) heten jullie in dit onderdeel graag van harte welkom en verzorgen een introductie van het evenement. Hierbij gaan we ook kennismaken met elkaar door gebruik te maken van wat interactieve stellingen. Daarnaast wordt het programma verder gepresenteerd.

14.30 – 15.15 uur

Waarom is ‘Market Marketing‘ belangrijk als het gaat over marketing automation? Hoe overtuig je stakeholders om hierin te investeren? Wat is hun rol in de lead funnel? Waarom is het zo moeilijk om intern tractie te krijgen? Hoezo krijg je vragen over events en niet over website statistieken?

Deze vragen komen veel voor in de praktijk. Marketing managers hebben een uitdaging om hun bijdrage tastbaar te maken aan de rest van de organisatie. In deze sessie bespreken we samen met Cees Kardolus hoe marketing automation integraal in de organisatie van waarde kan zijn.

15.30 – 16.00 uur In deze break-out sessie gaat Marius van Ravenstein (Acorel) dieper in op de samenwerking tussen sales & marketing. We presenteren onze ervaring en laten zien hoe sales & marketing optimaal kunnen samenwerken voor een maximaal resultaat. Ook tonen we enkele korte demonstraties van SAP Emarsys op het gebied van leadgeneratie (in combinatie met CRM).

15.30 – 16.00 uur

In deze break-out sessie verdiepen we de mogelijkheden op het snijvlak van marketing automation en e-commerce met Mark Kilsdonk (Acorel). Marketing automation kan een positief effect hebben op conversie, gemiddelde orderwaarde en orderfrequentie, maar dit vereist een selectie van geschikte campagnes voor de juiste doelgroep. Personalisatie is hierbij essentieel. We delen onze best practises en laten het een en ander zien in onze demo.

16.00 – 16.30 uur

Marketing automation is een schitterend middel om via diverse kanalen jouw klanten te bereiken met de juiste boodschap. Daarnaast zijn de systemen hedendaags in staat om verregaande personalisatie en aanbevelingen toe te passen. Marketing automation segmenteert hiermee tot in het individu. Echter, hierdoor heeft een dergelijk platform een zeer sterke behoefte aan relevante en juiste data. Hoe versterkt een klantdata-strategie jouw marketing campagnes? Maurice Rootjes neemt je mee in deze break-out.

16.00 – 16.30 uur

In deze break-out sessie neemt Sophie Derksen je mee in de mogelijkheden van omni-channel marketing automation & customer loyalty. Veel marketingplatformen beschikken over gigantisch veel toeters en bellen, zo ook SAP Emarsys, maar in de praktijk wordt vaak nog alleen maar het e-mailkanaal (ad-hoc) ingezet. Dat is jammer, want klanten verwachten jouw aanwezigheid op ieder kanaal. Sophie laat je aan de hand van enige praktische voorbeelden zijn hoe je met gemak jouw marketingcampagnes kan uitbreiden over meerdere kanalen heen én geeft een sneak preview wat loyalty programma’s hierin kunnen betekenen.

Vanaf 16.30 uur

Om half 5 willen we het evenement gezamenlijk afsluiten met elkaar. We hopen op dat moment terug te mogen kijken op een geslaagde middag, waarin wij de nodige informatie en inspiratie hebben kunnen bieden.

We vervolgen het evenement met de mogelijkheid om te netwerken en eens te sparren met gelijkgestemden over het onderwerp marketing automation. Er wordt natuurlijk gezorgd voor een hapje en een drankje.

Dagen
Uren
Minuten
Seconden

13 oktober 2022

‘Inspired in 90 minutes’ no. 7

Lees meer
7 juli 2022

Opening & netwerkborrel nieuw kantoor

Lees meer
14 april 2022

‘Inspired in 90 minutes’ no. 6

Lees meer
28 september 2021

How to integrate Business & IT for successful service digitalisation?

Lees meer