uk

mail      Contact

zoeken

sap small

Tweets

Op weg met de GDPR roadmap

Banner2

In 2013 koos de Vencomatic Group uit Eersel voor een nieuw CRM-systeem en voor Acorel als implementatiepartner. En na een succesvolle implementatie zette het bedrijf de samenwerking met Acorel voort in de vorm van een beheerovereenkomst: Remote Services. Deze dienst verzekert de Vencomatic Group van een betrouwbare, snelle en effectieve afhandeling van issues en changes. “Ons CRM-systeem blijft zich nu steeds verder ontwikkelen!”, aldus de CIO van het Brabantse bedrijf.

In 1983 bedacht Cor van de Ven in opdracht van een pluimveehouderij een revolutionaire geautomatiseerde oplossing voor het verzamelen van eieren. En zo is Vencomatic (later Vencomatic Group) ontstaan. Inmiddels is het bedrijf uit Eersel uitgegroeid tot expert op het gebied van pluimveehouderij. Naast slimme oplossingen voor de eierverzameling, leveren zij nu ook klimaatoplossingen, verpakkingssystemen en deskundig advies voor pluimveemanagers. De Vencomatic Group is met ruim 350 medewerkers actief in meer dan 70 landen.

Om de afdeling sales beter te ondersteunen bij offertebeheer, klachtenregistratie en marketing, had de Vencomatic Group in 2013 behoefte aan een nieuwe CRM-oplossing. De keuze voor SAP CRM was snel gemaakt, omdat Vencomatic al naar tevredenheid werkte met SAP ERP. De naadloze integratie tussen CRM en de ERP van SAP was hierbij een belangrijk argument.

Een pragmatische implementatiepartner

Toen de keuze voor het CRM-systeem was gemaakt, ging Vencomatic op zoek naar een geschikte implementatiepartner. Het bedrijf nodigde een aantal partijen uit om een plan te presenteren. Na zorgvuldige afweging viel de keuze op Acorel. “De presentatie van Acorel was heel concreet”, vertelt Koen Boot, CIO van de Vencomatic Group. “Het was praktisch en pragmatisch en er lag meteen een goed voorbereid plan, terwijl we bij de andere partijen het idee kregen dat het plan gaandeweg nog gemaakt zou moeten worden. Er was een goede klik met de consultants van Acorel en het werd ons duidelijk dat we met hen een vliegende start konden maken.”

Het bleek een goede inschatting te zijn van het Eerselse bedrijf, want de implementatie verliep gesmeerd. “Ze begrijpen onze organisatie en onze wensen goed. De mensen van Acorel zijn heel duidelijk. Geen onnodige poespas, gewoon doen wat er is afgesproken. En dat sluit prima aan bij onze bedrijfscultuur”, vertelt Boot.

Het ideale vervolg op een implementatie: Acorel Remote Services

Na de implementatie besloten de Vencomatic Group en Acorel het partnerschap voort te zetten in de vorm van een beheerovereenkomst: Acorel Remote Services. Joost Goudriaan, Account Manager bij Acorel is er blij om. “Het succes van een CRM-implementatie wordt pas ná de implementatie echt gehaald. Daarom vinden we het bij Acorel zo belangrijk om juist in die periode onze klanten te blijven ondersteunen.”

Met deze dienst heeft Vencomatic zichzelf verzekerd van een snelle afhandeling van issues en changes. “Remote Services van Acorel is een logisch vervolg op de prettige samenwerking tijdens de implementatie”, vindt Boot. “We hebben nu toegang tot een online servicedesk – de support portal – en dat werkt heel handig. Als we een issue opgeven, wordt deze goed en snel opgevolgd. We hebben maandelijks een vast overleg waarbij we lopende zaken doorspreken. En ook tussentijds is er regelmatig contact”.

Aanpassen aan nieuwe bedrijfsprocessen
Voor Vencomatic betekenen de Remote Services van Acorel méér dan alleen beheer. “Nu we meer inzicht krijgen in het nieuwe CRM-systeem, leidt dat tot nieuwe wensen voor extra functionaliteit. In nauw overleg met Acorel bekijken we dan wat wijsheid is. Ze denken daarin goed met ons mee, vragen door totdat ze onze wensen in beeld hebben en gaan nooit aan de slag zonder duidelijk doel voor ogen. De oplossing is daardoor bijna altijd in één keer goed. Zo reageren we snel en adequaat op nieuwe bedrijfsprocessen. De ondersteuning van Acorel is voor ons bovendien een verkapte vorm van opleiding en training. Als er een probleem is, willen wij graag weten hoe het wordt opgelost, zodat we het de volgende keer zelf kunnen. Zo blijft de CRM-oplossing zich steeds verder ontwikkelen!”, vertelt Boot enthousiast.

Een nieuwe CRM-oplossing + Acorel Remote Services = meer inzicht

Met de nieuwe CRM-oplossing en de Acorel Remote Services staat er nu een stevig fundament voor de klachtenafhandeling en sales. Boot zegt hierover: “Onze medewerkers hebben nu veel meer mogelijkheden om bijvoorbeeld duidelijk in het systeem aan te geven waarop een klacht precies betrekking heeft. En omdat het CRM-systeem nu gekoppeld is met ons ERP-systeem is de kwaliteit van onze data veel beter geworden. Daardoor zijn we in staat om onze klanten sneller en effectiever te helpen. Bovendien hebben we dankzij de koppeling veel beter en sneller inzicht in de kosten.” Ook op het gebied van sales beschikt Vencomatic nu over meer inzicht: in lopende verkooptrajecten, in prospects en in de slagingskansen. “Betere prognoses bieden ons de mogelijkheid om gerichter te sturen en sneller te reageren. Dit brengt echter wel wat veranderingen met zich mee voor de sales-medewerkers. Zij kunnen zich kwetsbaar voelen omdat er ineens iemand over hun schouder meekijkt. Je moet een afrekencultuur zien te voorkomen en vooral laten zien hoe het nieuwe systeem bijdraagt aan meer succes." Op dit moment kent Vencomatic 60 CRM gebruikers in Nederland. In de nabije toekomst zullen 90 gebruikers van CRM wereldwijd gebruikmaken.

Korte lijnen en een vast aanspreekpunt

Bij Vencomatic ervaren ze Acorel als betrokken en eenvoudig benaderbaar. Niet alleen via de online servicedesk maar ook telefonisch en via e-mail. Het vaste aanspreekpunt voor Vencomatic is Rüdgiger Toikromo, Remote Services Manager bij Acorel. Over de samenwerking met Vencomatic zegt hij: “Het teamgevoel staat altijd voorop. En doordat we zo soepel samenwerken, komen we altijd tot de best passende oplossing. Dat is precies hoe Remote Services bedoeld is!”

Boot: “Rüdgiger kent onze organisatie inmiddels goed en begrijpt onze vragen daarom razendsnel. Zelfs ’s avonds mailen we nog wel eens even om iets door te nemen of af te ronden. Dat getuigt van betrokkenheid. Hij neemt ook regelmatig zelf contact met ons op om te vragen hoe het gaat. Ik vind dat belangrijk, je voelt je als klant serieus genomen en gewaardeerd.”

Over de Vencomatic Group

De Vencomatic Group is een familiebedrijf dat bekend staat om haar duurzame en innovatieve oplossingen voor de pluimveesector. De groep vertegenwoordigt drie bekende merken: Vencomatic, Prinzen en Agro Supply. Door deze merken te combineren, kan de groep een volledig assortiment van innovatieve systemen aanbieden voor huisvesting, eierverzameling en klimaatbeheersing voor de inrichting van pluimveebedrijven over de hele wereld.