Acorel
Gratis demo

Acorel & SAP hebben officieel afgetrapt bij Shopping Tomorrow

Op donderdag 9 maart hebben SAP en Acorel officieel afgetrapt bij Shopping Tomorrow. De community, bestaande uit een gigantisch Nederlands e-commerce netwerk, hield haar jaarlijkse opening in het theater- en congrescentrum Spant! in Bussum. Acorel en SAP debuteerde als voorzitter en host van een interessante werkgroep. Samen met deze werkgroep gaan zij de komende maanden werken om een praktisch en toepasbaar antwoord te vinden op de vraag: Hoe kan duurzaamheid een business driver zijn in de groei van B2B e-commerce?

De dag startte indrukwekkend. Voor een volle zaal met allerlei experts op het gebied van e-commerce nam Marieke Vink, programmamanager bij Shopping Tomorrow, het woord en heette het netwerk welkom! De doelen van het programma waren voor iedereen helder: kennis delen, netwerken, inspiratie opdoen, en bovenal sparren met andere professionals over alledaagse uitdagingen op het gebied van e-commerce.

Hierna vervolgde SAP en Acorel met de eerste werksessie. Nagenoeg de hele groep was aanwezig. De voorstelronde nam veel tijd in beslag, maar dat maakte het zeker niet minder interessant. Het was uiterst leerzaam om van de deelnemers te horen wat hen heeft aangezet om een volgende stap te nemen in het kader van duurzaamheid. Een van de belangrijkste zaken welke naar voren is gekomen, is dat veel bedrijven van mening zijn dit onderwerp niet alleen te kunnen aanpakken. Pas als de hele waardeketen, of een groep aan bedrijven, samen een vuist kan maken om duurzamer te acteren, zal het een goede kans van slagen hebben. Dat versterkte het groepsgevoel om hier nader met elkaar te werken aan een resultaat in de vorm van een praktisch antwoord op de hoofdvraag.

sap

Afsluitend heeft de groep verder gebrainstormd over de thematiek. Wat komen bedrijven zoal tegen qua duurzaamheid? Wat zijn interessante initiatieven? Wat verstaan we onder duurzaamheid? En hoe kunnen we hiermee aan de slag?

We kijken uit naar de volgende werksessie, waarbij we een eerste aanzet gaan maken voor een onderzoeksmodel om nader te toetsen in de markt.

Wil je graag meer weten over dit initiatief van SAP en Acorel bij Shopping Tomorrow? Kijk dan op https://www.shoppingtomorrow.nl/nl/themas/marketing/b2b/duurzaamheid-in-b2b-commerce.