Plieger optimaliseert en personaliseert klantervaring met SAP-cloudoplossingen
SAP Commerce Cloud, SAP Cloud for Customer en SAP Marketing Cloud zorgen voor 360-graden klantbeeld bij Plieger
Niet alleen een prettige, maar ook een gepersonaliseerde klantervaring bieden. Dat is niet vanzelfsprekend als je een zeer diverse zakelijke doelgroep bedient. Toch zette Plieger Groep, specialist in onder andere sanitair en verwarming, met SAP Commerce Cloud, SAP Marketing Cloud en SAP Cloud for Customer belangrijke stappen in die richting. SAP-specialist Acorel begeleidt hen in die digitale transformatie.
Eén plek voor alle klantdata
De komst van de nieuwe webshop en app markeerde het begin van een digitale transformatie. Een die onlangs een vervolg kreeg met de komst van SAP Cloud for Customer. Een welkome toevoeging, maar ook een belangrijke basis voor het optimaliseren van de klantervaring. “We hebben nu een omgeving waarin alle klantinformatie gaat samenkomen, in plaats van dat dit verspreid in bijvoorbeeld e-mail, agenda en facturatiesysteem is verstopt. Daardoor weten onze accountmanagers veel beter wat er speelt bij de klant. Die kennis zit bovendien niet meer in de hoofden van enkelen, maar delen we bedrijfsbreed.”
360-gradenbeeld
De keuze voor SAP Marketing Cloud en SAP Cloud for Customer als aanvulling op SAP Commerce Cloud was geen toevallige. De oplossingen kunnen nauw geïntegreerd worden en maken gebruik van een gedeelde database. Zo ontstaat een ‘single source of truth’, en zorgen alle klantinteracties op deze platformen voor een 360-graden klantbeeld. Precies dat totaalbeeld is belangrijk voor de Plieger Groep. Op basis van dat beeld kan het de gehele customer journey optimaliseren en beter afstemmen op individuele behoeften.
Basis voor de toekomst
Met de drie SAP-oplossingen staat een solide basis voor verdere toekomstige ontwikkelingen. Allereerst voor het verder verfijnen, automatiseren en personaliseren van de klantervaring. Maar ook voor het verder optimaliseren van interne processen. “Zo kijken we momenteel hoe we met automation in Cloud for Customer het onboarden van nieuwe klanten kunnen vereenvoudigen. Ook het benaderen van klanten op basis van gedrag en voorkeuren moet straks op grote schaal automatisch gebeuren”, zegt Van Oversteeg.
Vertrouwen
Acorel is sinds het begin van de digitale transformatie de SAP implementatie-partner, waar de andere partner Dept Agency meer concept, design en app voor hun rekening pakt. “Met Acorel is het prettig samenwerken”, merkt Van Oversteeg op. “Goede kennis van de SAP-techniek, een echte sparring-partner en denkt altijd in oplossingen.”
Dit nieuwsbericht is afkomstig van SAP. Ons klantverhaal met Plieger lees je hier!