Online servicedesk
De online servicedesk van Acorel is een portaal waarop klanten kunnen inloggen om tickets te registreren. Een ticket kan bestaan uit een melding van een probleem, een kleine aanpassing of bijvoorbeeld een verzoek om extra functionaliteit. Daarbij kan de gebruiker aangeven welke mate van prioriteit een verzoek heeft. “De online selfservice tool biedt snelle reactie bij problemen en houdt je op de hoogte van de oplossing. Al onze verzoeken zijn vooralsnog op tijd en binnen budget gerealiseerd. We werken dan wel remote, maar ik heb eigenlijk nooit het gevoel dat het team van Acorel op afstand zit”, vertelt Postma.
Damen Shipyards kan online volgen wat de status is van de tickets. Op deze manier houdt het bedrijf zicht op bijvoorbeeld de doorontwikkeling van de app, het toevoegen van extra functionaliteit en de aanpassingen die nodig zijn.
Er is gekozen voor een maandelijkse release waarin alle veranderingen in één keer worden doorgevoerd, afgezien van de meldingen met hoge prioriteit. Dat maakt het wel zo overzichtelijk voor de gebruikers. En elke update wordt zorgvuldig vastgelegd in het releasedocument.
Eens in de twee weken hebben Toikromo van Acorel en Postma van Damen Shipyards even contact over de lopende zaken. “Die regelmaat werkt erg prettig”, zegt Postma. “Daardoor verlopen de updates altijd soepel en blijf ik volledig op de hoogte van de voortgang.”