Acorel
Gratis demo

Altijd en overal inzicht in klantinformatie bij Poppers Senco

Oplossingen

Leer je klant écht kennen en benut de kracht van actuele inzichten om verkoopkansen direct te benutten.

Lees meer >>

Voorzie je klanten tijdens de volledige customer journey van unieke en persoonlijke service en kom altijd je klantbeloften na.

Lees meer >>

Onze diensten

Bij Acorel geloven we in succesvolle projecten en in nog succesvollere klanten. Het implementeren van SAP-software dient te gebeuren binnen een bepaald projectplan, scope en budget. Betekent dit dan dat ook jouw organisatie automatisch succesvoller is?

Lees meer >>

Klant sinds

2006

"Ons salesteam heeft nu altijd en overal inzicht in relevante klantinformatie. Hierdoor kunnen zij zelf hun salestijd prioriteren en meer verkopen in dezelfde tijd."

Tim Schut, ICT Manager bij Poppers Senco

Afhankelijk van klantinformatie

Poppers Senco levert bevestigingsmiddelen en -machines voor de bouwwereld. In Nederland verkoopt het bedrijf toonaangevende merken, zoals Tytecker, Muro, InterDiamant, Easy-Fix en het eigen merk: Senco. Het internationaal opererende MKB-bedrijf heeft 200 medewerkers, waarvan er ongeveer 90 in Nederland werkzaam zijn. Acht daarvan zijn verkopers die vaak onderweg of bij klanten zijn. Zij zijn afhankelijk van inzicht in klantinformatie voor het goed kunnen uitvoeren van hun werk.

Altijd en overal inzicht

Voorheen werd deze informatie opgeslagen in Poppers’ CRM-systeem Superoffice. De laatste jaren werd echter steeds duidelijker dat het bedrijf Superoffice ontgroeid was. Tim Schut, ICT Manager bij Poppers Senco: ‘Onze salesteams worden aangestuurd op basis van hun resultaat. Zij moeten daarom altijd en overal inzicht hebben in wat er die maand van hen verwacht wordt. Ook moeten ze zelf kunnen zien waar ze staan ten opzichte van hun doelstelling.’

Daarom ging Poppers op zoek naar een nieuwe oplossing. Uiteindelijk viel de keuze op SAP Sales en Service Cloud, SAP’s geavanceerde CRM-oplossing in de cloud. Een systeem dat naadloos integreert met Poppers’ SAP backend, net als met Outlook en het werken via mobiele devices. Acorel mocht deze implementatie verzorgen.

Inzicht in groeikansen

SAP Sales en Service Cloud helpen het salesteam nu met het verkrijgen van de noodzakelijke inzichten. Met behulp van een individuele klantwaardebepaling is het salesteam in staat de verkoopactiviteiten naar eigen inzicht te organiseren. Schut: ‘Naast klantomzet of prijsafspraken, geeft het ook inzicht in het exacte aandeel van Poppers Senco bij een klant en wat onze groeikansen zijn. Of dat een klant 100% tevreden is met onze producten en diensten. Met zulke informatie kunnen verkopers zelf hun salestijd prioriteren. Meten is weten!’

Snellere bezoekregistraties

Acorel zorgde er ook voor dat verkopers van Poppers Senco hun bezoekregistraties veel sneller en veel beter af konden ronden. Guus Dorenbos, SAP Sales en Service Cloud consultant bij Acorel: ‘Bezoekregistraties bevatte vroeger weliswaar veel tekst, maar weinig relevante informatie. Daar hebben we verandering in gebracht met een standaard enquête, die verkopers helpt bij het invullen van de bezoekregistratie. Hierdoor is het veel eenvoudiger en sneller voor ze geworden om de klantgegevens na het gesprek vast te leggen.’ Het inzicht in de klantgegevens en de hulp bij de bezoekregistratie zorgen er daarom samen voor dat het salesteam meer in dezelfde tijd verkoopt.