Acorel
Gratis demo

Vencomatic Group houdt grip op CRM met Managed Services van Acorel

Onze diensten

Bij Acorel geloven we in succesvolle projecten en in nog succesvollere klanten. Het implementeren van SAP-software dient te gebeuren binnen een bepaald projectplan, scope en budget. Betekent dit dan dat ook jouw organisatie automatisch succesvoller is?

Lees meer >>

Het succes van een SAP Customer Experience implementatie wordt pas na de Go-live echt bepaald. Daarom vinden we het belangrijk om organisaties ook na Go-live te kunnen blijven ondersteunen.

Lees meer >>

Klant sinds

2006

“Er was een goede klik met de consultants van Acorel en het werd ons duidelijk dat we met hen een vliegende start konden maken.”

Vencomatic kiest voor SAP CRM en Acorel

Vencomatic Group uit Eersel koos voor een nieuw CRM-systeem en voor Acorel als implementatiepartner. En na een succesvolle implementatie zette het bedrijf de samenwerking met Acorel voort in de vorm van een beheerovereenkomst: Managed Services. Deze dienst verzekert de Vencomatic Group van een betrouwbare, snelle en effectieve afhandeling van issues en changes. “Ons CRM-systeem blijft zich nu steeds verder ontwikkelen!”, aldus de CIO van het Brabantse bedrijf.

In 1983 bedacht Cor van de Ven in opdracht van een pluimveehouderij een revolutionaire geautomatiseerde oplossing voor het verzamelen van eieren. En zo is Vencomatic (later Vencomatic Group) ontstaan. Inmiddels is het bedrijf uit Eersel uitgegroeid tot expert op het gebied van pluimveehouderij. Naast slimme oplossingen voor de eierverzameling, leveren zij nu ook klimaatoplossingen, verpakkingssystemen en deskundig advies voor pluimveemanagers. De Vencomatic Group is met ruim 350 medewerkers actief in meer dan 70 landen.

Om de afdeling sales beter te ondersteunen bij offertebeheer, klachtenregistratie en marketing, had de Vencomatic Group behoefte aan een nieuwe CRM-oplossing. De keuze voor SAP CX was snel gemaakt, omdat Vencomatic al naar tevredenheid werkte met SAP ERP. De naadloze integratie tussen CRM en de ERP van SAP was hierbij een belangrijk argument.

“Acorel begreep onze organisatie en onze wensen goed. Geen onnodige poespas. Gewoon doen wat er is afgesproken.”

Een pragmatische implementatiepartner

Toen de keuze voor het CRM-systeem was gemaakt, ging Vencomatic op zoek naar een geschikte implementatiepartner. Het bedrijf nodigde een aantal partijen uit om een plan te presenteren. Na zorgvuldige afweging viel de keuze op Acorel. “De presentatie van Acorel was heel concreet”, vertelt Koen Boot, CIO van de Vencomatic Group. “Het was praktisch en pragmatisch en er lag meteen een goed voorbereid plan, terwijl we bij de andere partijen het idee kregen dat het plan gaandeweg nog gemaakt zou moeten worden. Er was een goede klik met de consultants van Acorel en het werd ons duidelijk dat we met hen een vliegende start konden maken.”

Het bleek een goede inschatting te zijn van het Eerselse bedrijf, want de implementatie verliep gesmeerd. “Ze begrijpen onze organisatie en onze wensen goed. De mensen van Acorel zijn heel duidelijk. Geen onnodige poespas, gewoon doen wat er is afgesproken. En dat sluit prima aan bij onze bedrijfscultuur”, vertelt Boot.

Het ideale vervolg op een implementatie: Acorel Managed Services

Na de implementatie besloten de Vencomatic Group en Acorel het partnerschap voort te zetten in de vorm van een beheerovereenkomst: Acorel Managed Services. Joost Goudriaan, Account Manager bij Acorel is er blij om. “Het succes van een CRM-implementatie wordt pas ná de implementatie echt gehaald. Daarom vinden we het bij Acorel zo belangrijk om juist in die periode onze klanten te blijven ondersteunen.”

Met deze dienst heeft Vencomatic zichzelf verzekerd van een snelle afhandeling van issues en changes. “Managed Services van Acorel is een logisch vervolg op de prettige samenwerking tijdens de implementatie”, vindt Boot. “We hebben nu toegang tot een online servicedesk – de support portal – en dat werkt heel handig. Als we een issue opgeven, wordt deze goed en snel opgevolgd. We hebben maandelijks een vast overleg waarbij we lopende zaken doorspreken. En ook tussentijds is er regelmatig contact”.

Korte lijnen en een vast aanspreekpunt

Bij Vencomatic ervaren ze Acorel als betrokken en eenvoudig benaderbaar. Niet alleen via de online servicedesk maar ook telefonisch en via e-mail. Het vaste aanspreekpunt voor Vencomatic is  Emiel Truijen, Managed Services Manager bij Acorel. Over de samenwerking met Vencomatic zegt hij: “Het teamgevoel staat altijd voorop. En doordat we zo soepel samenwerken, komen we altijd tot de best passende oplossing. Dat is precies hoe Managed Services bedoeld is!” Boot: “Emiel kent onze organisatie inmiddels goed en begrijpt onze vragen daarom razendsnel. Zelfs ’s avonds mailen we nog wel eens even om iets door te nemen of af te ronden. Dat getuigt van betrokkenheid. Hij neemt ook regelmatig zelf contact met ons op om te vragen hoe het gaat. Ik vind dat belangrijk, je voelt je als klant serieus genomen en gewaardeerd.”